30. januarja, 2014

Družinsko podjetje in nasledstvo

Družinsko podjetje in nasledstvo

Pri delu z družinskimi podjetji se v zvezi z vprašanjem nasledstva vedno znova odpreta »spremljajoči« temi, ki sta dedovanje družinskega premoženja ter preglednost finančnega poslovanja družinskega podjetja. Poudariti je tudi treba, da je planiranje nasledstva proces in ne dogodek, zato mora biti to področje skrbno negovano. [1]

Planiranje nasledstva

Prevzem nasledstva v družinskem podjetju lahko traja leta in je pogojen s pripravljenostjo trenutne generacije prepuščati podjetniško pobudo mlajšim članom družine in obratno, pogojeno je z željami in sposobnostmi mlajše generacije prevzeti poslovanje podjetja na svoja pleča. Družinsko podjetje člane družine pogosto postavi v situacijo, da je generacija, ki naj bi prevzela pobudo v družinskem podjetju, dovolj zrela za tako nalogo, medtem ko je trenutna generacija zaradi zgodnjega starševstva še vedno dovolj mlada in po naravi stvari še ni pripravljena na to, da bi naredila korak nazaj. V ozadju takšnega razmišljanja so pogosto  različni razlogi, kot so izguba službe, finančna odvisnost, še neuresničene ambicije-cilji.

Delitev dediščine

Izkušnje kažejo, da je vzporedno s planiranjem nasledstva potrebno načrtovati tudi delitev preostale dediščine, ki neposredno ne zadevajo delovanje družinskega podjetja.  V nasprotnem primeru se namreč lahko hitro zgodi, da se konflikti iz zasebnega življenja (komu bo pripadalo kaj), prenašajo in odražajo skozi odnose družinskega podjetja.

Ker gre pri planiranju nasledstva za skrbno pripravljen, negovan in komuniciran projekt je potrebna zadostna mera občutka za pravno-poslovna vprašanja, ter tudi za vprašanja s področja medčloveških odnosov. Družinsko podjetje je veliko bolj občutljiv organizem, ravno zaradi teh odnosov.

V nadaljevanju podajamo nekaj opornih točk s pomočjo katerih lahko preverite, ali ste na področju planiranja nasledstva na pravi poti.

  • Opredelitev potreb družine in podjetja.
  • Vzpostavitev ozračja odprte in poštene komunikacje med družinskimi člani glede njihovih pričakovanj v zvezi z razvojem podjetja in njihovo vlogo v njem.
  • Določitev dolgoročnega in kratkoročnega nasledstvenega načrta.

Igor Pirc, univ. dipl. prav., MBA


[1] Glej: https://peterleachassociates.com/assets/ugc/docs/Succession_Management_in_Family_Companies_2019.pdf

Kako vam je všeč vsebina?

Povezane teme: Družinska Podjetja, Nasledstvo

Vprašajte nas

Kontakt

  • Imate vprašanja za katere menite da vam lahko pomagamo? Vprašati ni greh!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.